Com argumentar per convèncer: aprendre a estructurar un discurs per ser més creïble

comunciaciofhEl passat 7 de febrer va tenir lloc la trobada del Grup de Comunicació de la Fundació Factor Humà. Anna Fornés, directora de la Fundació, va presentar una sessió que aprofundia en la importància cabdal de l’argumentació en tot procés de comunicació.

Quines són les claus per aconseguir que les altres persones tinguin en compte les nostres idees? Per què les opinions, per si soles, no convencen? Què cal tenir en compte per construir argumentacions que modifiquin punts de vista? Amb aquestes preguntes, l’expert Òscar Fernàndez, responsable d’Interacción Humana i autor d’Así persuaden los líderes, iniciava la presentació d’un model testat i altament eficient per comunicar: cal conèixer l’altra part –l’interlocutor–, mantenir una escolta activa i –sobretot– utilitzar una argumentació coherent, on l’opinió i les tesis manifestades s’acompanyin sempre d’idees raonades i evidències que les sustentin. Un model que tenia en compte la retòrica aristotèlica (amb l’ethos –l’ètica, l’autenticitat–, el pathos –l’emoció– i el logos –les evidències sòlides i raonades–), a l’hora d’estructurar el discurs.

La sessió també va incloure l’experiència de l’Agència Catalana del Consum, del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, a càrrec de Rosario Arcas, cap de la Secció de Formació i Educació.

“Saber argumentar és una competència essencial per a qualsevol professional”. Amb aquesta afirmació, finalitzava una sessió que posava de manifest que no existeix cap tipus de professió on no sigui necessari convèncer altres persones. Perquè, en definitiva, la major part del procés de comunicació és persuasió, i una bona conversa és font de coneixement i fa més forta l’organització. Com aconseguir-ho té a veure amb uns quants factors, entre els quals destaca saber com presentar les teves propostes de forma clara, estructurada i sòlida.

 

Enllaç: http://factorhuma.org/ca/actualitat/agenda/event/28-encuentro-grupo-comunicacion-como-argumentar-para-convencer-aprender-a-estructurar-un-discurso-para-ser-mas-creible

2 thoughts on “Com argumentar per convèncer: aprendre a estructurar un discurs per ser més creïble

    • Bon dia Yolanda,
      Aquesta activitat s’emmarca en les jornades temàtiques que organitza la Fundació Factor Humà per a les persones de les organitzacions que hi estan associades, i no hi ha gravació de l’activitat. Per a qualsevol informació et pots posar en contacte amb la Fundació través de l’adreça de correu fundacio@factorhuma.org
      Salutacions cordials

      M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s