La iNNOtECA a fons: El projecte 112 accessible per a persones amb discapacitat auditiva

L’aplicació de mòbil per a emergències per a persones amb discapacitat auditiva, és un projecte que forma part de la iNNOtECA, un repositori que recull pràctiques innovadores que han dut a terme els empleats públics des de les seves unitats.

L’entrevista s’emmarca en una de les actuacions que desenvolupa InnoGent: La identificació i reconeixement del talent i el compromís de les empleades i empleats públics amb la voluntat de fer difusió de les pràctiques que s’hi recullen, fomentar l’intercanvi de coneixement i l’aprenentatge mutu a l’hora que reconèixer i visibilitzar el compromís i el bon treball que duen a terme moltes i molts empleats públics.

  1. En què consisteix l’aplicació mòbil per a emergències per a persones amb discapacitat auditiva?

L1’aplicació per a telèfons mòbils intel·ligents 112 Accessible per a persones amb discapacitat auditiva permet a les persones sordes comunicar-se amb el telèfon d’emergències 112 a través de pictogrames (no es realitza trucada), vídeos en llengua de signes en català i castellà, i un servei de geolocalització.

Amb aquesta aplicació el CAT112 garanteix l’accés universal de totes les persones, sigui quina sigui la seva condició, a serveis fonamentals com les emergències.

L’àmbit de funcionament de l’aplicació és únicament Catalunya i està disponible per Android i iOS (a partir de la versió 9).

 

 

 

2. Des de quan es disposa del servei?

L’aplicació està funcionant des del 2013.

 3. Com va sorgir la idea?

L’objectiu del CAT112 és el de garantir l’accés universal de totes les persones, sigui quina sigui la seva condició, a serveis fonamentals com les emergències. Per aquest motiu l’any 2012 es va treballar junt amb federacions i associacions de persones sordes per desenvolupar una eina que facilités l’accés al telèfon d’emergències 112 de Catalunya. El resultat es l’aplicació 112 Accessible que va començar a funcionar l’any 2013.

 4. Com funciona?

L’aplicació funciona a partir de tres pictogrames que corresponen als tres motius més comuns de trucades al 112: les emergències mèdiques, les policials i les relacionades amb els bombers i l’extinció d’incendis. Quan l’usuari ha seleccionat l’opció convenient, pot escollir diverses situacions, per exemple, maltractaments, agressions, suïcidis, accidents, incendis o malalties, etc. Un cop s’envia l’emergència al 112 es rebrà un SMS de rebuda.

234

Amb aquesta aplicació millorem l’autonomia de les persones sordes, que ara poden col·laborar amb la ciutadania.

Es pot sol·licitar aquest servei a través de:

  • La Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA) a través del seu lloc web, ja que l’entitat s’encarrega de distribuir i canalitzar l’eina a les 32 associacions federades.
  • l’Associació Provincial de Laringectomitzats de Lleida al seu lloc web.
  • La Federació d’Associacions Catalanes de Pares i Persones Sordes (ACAPPS) a través de l’adreça de correu electrònic: administracio@acapps.org.

 Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s