La iNNOtECA a fons: L’Espai de la Direcció Pública, un instrument d’aprenentatge informal per a directius públics

facana_600_4_3L’Espai de la Direcció Publica (EDP)  és un espai virtual  adreçat als directius públics?

L’EDP és un espai virtual que conté recursos d’arreu del món que poden ser utilitzats pels directius de les administracions públiques catalanes, tanmateix entre els usuaris i les persones registrades a l’espai també trobem directius públics d’altres administracions d’arreu de l’estat.

També cal destacar que la concepció inicial, ara fa cinc anys, era que l’EDP no fós accessible només per a persones que ocupen la direcció pública, sinó que tothom que busqui informació sobre gestió pública, direcció pública, gestió de recursos humans al sector públic, transparència o innovació hi pot accedir lliurement.

Quin és el seu objectiu?

L’edp va nèixer amb l’objectiu de ser un recurs formatiu informal, el fet que els directius poden accedir als més de 1000 continguts des de qualsevol lloc i en qualsevol moment facilita el consum dels recursos existents.  L’experiència de formació directiva de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya ens porta a saber que els directius públics no sempre poden dedicar el seu temps a assistir a jornades o activitats formatives formals, però des de l’Escola continuem tenint la responsabilitat de formar als directius públics catalans i l’EDP facilita aquesta tasca d’una manera adaptada a les seves necessitats i disponibilitats.

Així mateix des de l’EDP es vol facilitar l’accés a continguts que d’altra manera els propis directius haurien de cercar individualment invertint un temps que no tenen.

Què hi poden trobar els directius públics que sigui del seu interès?

L’EDP s’estructura en quatre grans espais, per una banda l'”Alt i clar” on els directius públics hi poden trobar articles d’opinió de mitjans de comunicació i blogs personals o col·lectius sobre temes d’interès per a la tasca de directiu públic amb l’objectiu de compartir les reflexions d’experts.  Un segon apartat de l’EDP és “Eines directives” on es troben diferents documents, informes de caire més tècnic.  En tercer lloc l’apartat “En xifres”, sabem que en l’era del coneixement i del Big Data cal tractar diferenciadament la informació numèrica i les fonts d’informació quantitativa que els directius poden necessitar per a la seva gestió. Finalment l’apartat “Notícies” s’ha convertit en un recull de continguts que apareixen a mitjans de comunicació i altres espais informatius com blogs sobre gestió pública i polítiques públiques.

Com es gestionen els continguts?

Tots els continguts es busquen a espais especialitzats tant nacionals com internacionals, fent una tria selectiva de recursos que es consideren que poden ser interessants i útils per a la tasca de direcció pública, sempre des d’una visió objectiva i des d’un punt de vista global, per aquest motiu hi trobem recursos en diferents idiomes.

Quin és l’índex de participació i d’úsos de l’EDP?

L’Espai de la Direcció Pública té més de 1000 continguts i s’acosta, en l’acumulat dels cinc anys de quasi un milió de consultes i gairebé 1500 directius registrats.  En relació a les aportacions que els usuaris fan directament a través de comentaris i aportacions de recursos se situa al voltant del 10% del total dels continguts actuals.

 

 

Jesús Palomar i Baget

Content curator de l’Espai de la Direcció Pública i responsable de Projectes de Comunicació, Difusió i Xarxes Socials de l’EAPC

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s