A PUNT PER INICIAR LES SESSIONS DE TRANSFERÈNCIA I DIFUSIÓ DEL CONEIXEMENT I DE LA INNOVACIÓ

 

tripisEl dijous 17 de març tindrà lloc al Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge la primera sessió de transferència i difusió del coneixement, relacionat amb les pràctiques d’innovació recollides a la iNNOtECA. Confio que aquesta serà la primera passa d’un llarg camí que recorrerem plegats.

La pràctica de la iNNOtECA amb la que iniciarem aquest cicle de sessions és el Banc de Dades d’Ocupació Pública. Començar aquesta nova línia de treball d’InnoGent amb un projecte de l’Àrea de Planificació i Anàlisi de Recursos Humans i Difusió, sorgit d’un equip  professional vinculat a aquesta nova Direcció General de Modernització i Innovació de l’Administració, constitueix una doble satisfacció.

El BDOP és una eina concebuda per a proporcionar informació sobre el personal empleat dels diferents organismes i administracions públiques catalanes, en una única base de dades obertes i reutilitzables, a partir d’un sistema de Business Intelligence corporatiu. Les dades que proporciona tenen el caràcter d’estadística oficial.

Sens perjudici de l’elaboració d’informació ad hoc per part de la unitat de referència en recompte oficial de personal, l’objectiu és posar a disposició dels departaments i de la ciutadania en general d’una eina que considerem d’enorme utilitat a aquests efectes, per a proporcionar un primer nivell d’informació de qualitat i rigorós

El perquè de les sessions de transferència i difusió del coneixement i de la innovació                                                                                                                    

La finalitat general de les trobades és facilitar el diàleg i l’intercanvi d’idees entre persones que en la seva pràctica professional aborden processos, problemes i situacions similars per a facilitar un flux de coneixement de com s’està donant resposta des de diferents unitats a qüestions similars, i fer-ho amb ocasió de la inclusió de pràctiques destacades a la iNNOtECA.

En ocasions, com és el cas d’aquesta primera sessió, les trobades podran tenir una finalitat més orientada a la difusió i coneixement de la pràctica entre personal usuari potencial de la pròpia administració, sense que hi hagi finalitat de transferència per a replicar un model similar.

Serà la unitat promotora de la pràctica a qui li pertocarà efectuar la presentació pràctica de l’eina o solució, amb caràcter previ a l’establiment d’un diàleg amb la resta de participants de cada sessió.

Amb caràcter general, les trobades tindran lloc a les dependències del departament o entitat promotora de la pràctica, com a element facilitador per a l’accés als sistemes tecnològics i d’informació, en el casos que tal accés sigui necessari.

 

Ester Obach Medrano

Directora General de Modernització i Innovació de l’Administració

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s