El Factor Humà en la Innovació. The Global Innovation Index (GII)

The Global Innovation Index (GII) és d’una iniciativa conjunta de la Cornell University, l’escola de negocis INSEAD i l’Organització Mundial de la Propietat Intel·lectual (WIPO). Es tracta d’una publicació anual que compta, entre d’altres, d’un indicador compost que classifica 143 economies mundials en termes tant de les seves capacitats d’innovació, com dels resultats mesurables.


El GII reconeix el paper clau de la innovació com a motor del creixement i prosperitat econòmica i la necessitat d’una àmplia visió horitzontal de la innovació, essent aplicable tant a països desenvolupats com emergents. Inclou 81 indicadors que van més enllà de les mesures tradicionals de la innovació, com són el nivell de recerca i desenvolupament, afegint-ne d’altres que es poden classificar en dos grans grups:

– Recursos: institucions, capital humà, infraestructures, mercats i negocis.
– Resultats: coneixement, tecnologia i creativitat

L’any 2014, el tema de l’índex d’innovació global (GII) va ser El Factor Humà en la Innovació, que explora el rol dels individus i equips subjacent al procés d’innnovació. La importància dels esforços individuals i col·lectius en el procés d’innovació està força documentada en la literatura, i els resultats del GII proporciona elements addicionals d’aquesta significació.
Així, el GII 2014 analitza en diferents capitols els aspectes necessaris del capital humà per tal d’aconseguir la innovació, incloent la presència de mà d’obra qualificada; la necessitat d’habilitats per a l’èxit de la innovació; l’educació superior; la intersecció del capital humà, financer i tecnològic; la retenció del talent; i la mobilització dels treballadors altament qualificats.

Per a més informació podeu consultar el lloc web del GII 2014

2 thoughts on “El Factor Humà en la Innovació. The Global Innovation Index (GII)

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s