El nou escenari de l’aprenentatge. EAPC

Per assolir el nostre objectiu, InnoGent  hem estructurat el nostre pla d’acció al voltant de 3 eixos interrelacionats: gestió de la innovació; gestió del talent; i gestió del coneixement. És per això que els continguts d’aquest Blog els trobareu classificats en base a aquestes mateixes categories.

Pel que fa a la gestió del coneixement estem impulsant dues actuacions. La primera actuació té per objectiu la  promoció del treball col·laboratiu com a estratègia per a desenvolupar i gestionar coneixement especialitzat, compartint aprenentatges basats en la reflexió sobre experiències pràctiques que coadjuvin a la detecció d’elements de millora i/o innovació dels diferents àmbits funcionals. La segona actuació té per objectiu  un canvi l’enfocament de la  formació dels empleats públics. La necessitat d’aquest canvi està determinada  per l’evolució de la societat del coneixement: l’escenari que configura aquesta evolució ofereix a les persones  i les organitzacions unes possibilitats i un potencial d’aprenentatge (aprenentatge col·laboratiu, autoaprenentatge, aprenentatge informal…) que va més enllà del que ofereix l’enfocament vigent de la formació. Es tracta d’un canvi adaptatiu que es pot resumir així: cal passar de la gestió de la formació a la gestió de l’aprenentatge.

En aquest sentit, us informem que l’Escola d’Administració Pública de Catalunya ja està duent a terme diverses accions per assolir aquest canvi.  S’ha constituït els responsables de formació dels departaments  en seminari de treball amb l’objectiu facilitar-los que adquireixin les habilitats i les competències que els permetin adaptar el servei que presten actualment les unitats de formació a la manera en què les persones i les organitzacions aprenen en la societat del coneixement. També s’han dut  a terme diverses accions de comunicació per facilitar la comprensió i acceptació de la necessitat d’aquest canvi a diferents nivells de l’administració.

Així, el butlletí Escola Innovació número 33 està dedicat a aquesta qüestió sota el títol “L’aprenentatge a les organitzacions en la societat del coneixement”; també es va fer el dia 29 de gener una sessió  adreçada al col·lectiu de formadors interns de l’Escola (trobareu en aquest enllaç un breu resum i els vídeos). I hi ha prevista una sessió informativa per a subdirectors de personal dels departaments per al dia 9 de març. Al llarg de l’any es faran més accions de comunicació, difusió i sensibilització.

Escola d’Administració Pública de Catalunya

4 thoughts on “El nou escenari de l’aprenentatge. EAPC

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s